📝 نوید نوروزی

📖 ۱۴۴ صفحه

🖨 انتشارات راه‌یار

📌 درگیری خیلی شدید شده بود... محاصره شده بودیم؛ من ۱۰۰درصد یقین پیدا کرده‌بودم که از آن‌جا زنده بر نمیگردم. یکی از بچه‌ها پرسید:«عقب نشینی کنیم؟» گفتم:«نه! نه! عقب نشینی در کار نیست. سنگر رو حفظ کنید.» آخر صوت از غلامحسین طلب آب کردم و گفتم:« غلامحسین جان اون پایین آب دارین؟» او که پایین تل بود، گفت:«نه والله. اینجا آب نداریم.» گفتم:«یا حسین، کربلا...»

➕ «ابوعلی کجاست؟» زندگی‌نامه خود گفته شهید مدافع حرم مرتضی عطایی معروف به ابوعلی از رزمندگان لشگر فاطمیون است.

شهیدی ایرانی‌الاصل از شهر مشهد که خود را افغانستانی معرفی کرده و با پشتکار و پافشاری خود را به لشکر فاطمیون در نهایت به جبهه دفاع از حرم حضرت زینب سلام‌الله‌علیها می‌رساند... ابوعلی و پشتکارش در خانه اهل‌بیت علیهم‌السلام شاید مصداق این شعر که «بکوب حلقه در را زسرای / سری براید اگر حلقه را بجنبانی» باشد... آری درست‌است اگر زود خسته نشوی و هرچه تو را رد کردند از پشت در کنار نروی، بالاخره در را به‌رویت باز میکنند، مثل ابوعلی... دیر یا زود می‌شود ولی سوخت یا سوز ندارد...

 

📘 خرید نسخه فیزیکی کتاب عماریار در اینجا