🥉  پیشنهاد_برنزی

📝 شهید مرتضی مطهری
📇 انتشارات  صدرا
📖 ۱۶۷ صفحه

 

📌 انسان‌ها هرچه بزرگتر، اندیشه‌شان وسیع‌تر و اثراتشان در طول و عرض تاریخ افزون است... انسان‌های بزرگ نه تنها دل‌ها، که با کلام و عملشان اندیشه‌ها را نیز به خود مشغول می‌کنند. یک بار می‌آیند و تاریخ برای همیشه از حرف و عمل‌شان نور می‌گیرد. و کدام انسانی بزرگتر، نورانی‌تر و ژرف‌تر از  امیرالمومنین علیه‌السلام؟! علی علیه‌السلام شخصیتی دو نیرویی که جاذبه و دافعه او و آنها که در مکتبش پرورش می‌یابند، همچنان پر از حرف‌های تازه‌ای است و در طول تاریخ عکس‌العمل می‌سازد.
شهیدمطهری ره به دنبال وظیفه معلمی و با رسالت نشر اندیشه‌های اسلامی در شب‌هایی از ماه مبارک  رمضان به شرح جاذبه و دافعه علی (ع) پرداخته است. خروجی این  سخنرانی ها تبدیل به کتابی با عنوان جاذبه و دافعه علی (ع) شده است.
وی در این کتاب علاوه بر آنکه ویژگی‌های جاذبه و دافعه علی را شرح داده، افرادی که جذب این دافعه و جاذبه شده اند را نیز معرفی می‌کنند و این ماییم که دوباره در مسیر انتخاب‌ها قرار می‌گیریم.‌..

➕ برشی از متن کتاب :
گاهی جاذبه و دافعه هر دو قوی است و گاهی هر دو ضعیف و گاهی با تفاوت. افراد با شخصیت،  آنهائی هستند که‏ جاذبه و دافعه‌شان هر دو قوی باشد، و این بستگی دارد به اینکه پایگاه‌های‏ مثبت و پایگاه‌های منفی در روح آنها چه اندازه نیرومند باشد. البته قوت‏ نیز مراتب دارد ، تا می‏‌رسد به جائی که دوستان مجذوب، جان را فدا می‏‌کنند و در راه او از خود می‏‌گذرند و دشمنان هم آنقدر سرسخت می‏‌شوند که‏ جان خود را در این راه از کف می‏دهند و تا آنجا قوت می‏‌گیرند که حتی بعد از مرگ، قرنها جذب و دفعشان در روح‌ها کارگر واقع می‌‏شود و سطح وسیعی را اشغال می‏‌کند . و این جذب و دفع‌های سه‌بعدی از مختصات اولیاء است‏ همچنان‌که دعوتهای سه‌بعدی مخصوص سلسله پیامبران است...

📘 خرید نسخه‌ی pdf به صورت  رایگان از اینجا

📗 خرید نسخه‌ی فیزیکی از پاتوق کتاب فردا در اینجا

📕 دریافت نسخه‌ی الکترونیکی از طاقچه در اینجا