📝 اصغر طاهرزاده

📖 ۱۲۸ صفحه
📇 ناشر: لب المیزان

📌 شب‌ها دارند قد می‌کشند و هرچه بیش‌تر از هیاهوی روزها کم شده و به آرامش شب افزوده می‌شود. شب‌های بلندی که جان می‌دادند برای قدم‌زدن در مسیر نجف تا کربلا مثلا برنامه ریخته باشیم که شب‌ها پیاده برویم و روزها استراحت کنیم. شب‌ها که راه می‌رویم دور از صداهای روز، فرصت تامل و تعمق بیش‌تری فراهم می‌شود.
ولی حالا که ماییم و شب های فراق کربلا، هر کدام دنبال راه‌هایی می‌گردیم که این فراق را دور زده و به این نورانیت محض وصل باشیم.
بیایید دوباره پیاده‌روی کنیم و کربلای ۶۱ هجری را خوب ببینیم. شاید دقیق تر از همیشه. کتاب‌ها دوستان وفاداری هستند، می‌توانند در همین جغرافیایی که هستیم ما را به تاریخی دیگر و جغرافیایی دیگر ببرند.
کتاب راز شادی امام حسین علیه‌السلام در قتلگاه یکی از همان کتاب‌های خوبی است که می‌تواند رفیق فراق امسال باشد...
استاد طاهرزاده این کتاب را نوشته‌اند. از علت کشیده‌شدن حسین علیه‌السلام به قتلگاه شروع کرده‌اند. ژرفای کلام ایشان کلمات را به دوردست‌های قلب رسوخ داده و ما را به کندوکاو خویش بر می‌انگیزد.
و اما بعد راز تبسم حسین علیه‌السلام در قتلگاه را می‌خوانیم. آن کدام پیروزی و نصرتی است که مولای غریب ما از آن شاد شده اند؟
هنوز فرصت هست، ما در همین مکان و زمان فعلی ایستاده‌ایم برای حرکت و برای قیام..
دوباره همان فکرهای ژرف که شب‌های پیاده‌روی داشتیم، و باز تلاش و برنامه ریزی.
جدی‌ترین تصمیم‌ها برای آن که امسال اگرچه در خیل پیاده‌ها نیستیم ولی اربعینی پر برکت‌تر از همیشه داشته باشیم...

📝 تکتم دره کی

➕ برشی از متن کتاب:
۱- مسلم «هر کس به هر مقامی رسید از کربلا رسیده.» اما آنچه بیش از همه مهم است چگونه دیدن کربلاست... اگر کربلا وطن عشق است و نوید جاودانگی و آموزشکده‌ نهراسیدن از مرگ؛ در «چگونه دیدنِ کربلا» یک نگاه دیگر را نیز باید از یاد نبرد و آن ؛ چه شد که کار به قتل سلطان عشق یعنی حسین علیه‌السلام کشیده شده؟
۲- در چگونه دیدن کربلا؛ یک وقت به حسین علیه‌السلام می‌نگریم که چگونه دل‌ها را تا اوج انس با خدا جلو می‌برد و در دریای اشکِ شوقِ وصل غرق می‌کند و یک وقت به یزیدیان می‌نگریم که چگونه حزب اموی خواستند اسلام را از حقیقت بیندازند و به نظاره غم‌های اهل بیت علیهم‌السلام می‌نشینیم که چه خون دل‌ها خوردند.

📘 خرید نسخه فیزیکی از پاتوق کتاب در اینجا

📗 خرید نسخه الکترونیکی از کتابراه در اینجا